Website maken studio jansma

Zo maak je van website bezoekers betalende klanten

Vandaag wil ik het graag met jou over iets heel belangrijks hebben. Iets dat, als je dit goed toepast, komende week nog meer klanten kan opleveren. En voor de tijdsbewuste lezer; de samenvatting staat onderaan 😉 .

Want vandaag wou ik het eens hebben over het belangrijkste aspect van een website; Vertrouwen.

Zonder vertrouwen worden er namelijk geen vervolg stappen genomen.

Als jouw website bezoeker niet het vertrouwen heeft dat jij zijn probleem kan oplossen dan is hij of zij snel weg opzoek naar een ander.

En om het nog moeilijker te maken moet je dat vertrouwen winnen in enkele seconden van het website bezoek.

Maar hoe kan je nou dat vertrouwen winnen.

Hier vijf tips die je vandaag nog kan toepassen voor meer vertrouwen van je website bezoeker.

Reviews gebruiken op je website

Mocht je deze niet hebben gebruik dan bijv. casestudy’s (pro tip; maak er een blog artikel van om zo ook nog te scoren op zoekwoorden in google).

Probeer daarnaast dit proces te automatiseren zodat je een constante stroom van feedback en reviews ontvangt om nieuwe klanten aan te trekken.

Zo kan je bijvoorbeeld standaard een email eruit sturen nadat iemand een afspraak of traject heeft afgerond of een product heeft gekocht.

Is live chatten nodig op een website?

Als klanten met vragen zitten willen ze graag verduidelijking. Zet daarom altijd wat veel gestelde vragen op je website, maar zorg dus ook dat het makkelijk is om contact met je op te nemen.

Maak bijv. gebruik van een chat systeem of een knop om direct met je te appen. Hoe minder frictie een klant ervaart hoe sneller ze overgaan tot actie.

Dus het antwoord op jouw vraag; is een live chatbox nodig op een website? Dan zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk, maar het belangrijkste is dat een klant jou kan contacten zonder daar moeite voor te hoeven doen.

En daarvoor zijn dus meerdere mogelijkheden 😉

Live chat of whatsapp op een website nodig?

Persoonlijke foto’s op je website

Dit zie ik nog zo vaak voorbij komen; websites die stockfoto’s gebruiken. Stop hier alsjeblieft mee! Dit wekt geen vertrouwen op en je bouwt er geen band mee op met je potentiële klanten.

Wat wel werkt? Spontane en persoonlijke foto’s! 

De tijd van ouwe stoffige foto’s in een strak pakkie met de perfecte pose zijn voorbij. Mensen willen menselijkheid en hoe beter laat je dat zien met een spontane foto van jou.

Scroll eens door je galerij op je mobiel of beter nog vraag een vriend of vriendin dit te doen. Zij kijken totaal anders naar jou en zullen sneller kiezen voor een foto die jou het beste weerspiegelt. Wees dus niet bang om een beetje gek te doen en die katten foto met jou erop of die vakantie foto waarbij je een grote hamburger wegwerkt op je website te zetten.

Zet in op menselijkheid!

Keurmerken plaatsen of je homepagina

Perfect te gebruiken als je webshop keurmerken hebt maar ook opleidingen of beroepsvereniging werken hiervoor top. 

Helemaal goed te gebruiken als je startende bent en nog weinig of geen reviews hebt. Je maakt gebruik van het vertrouwen en status van andere grote bedrijven die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd.

Zoals google reviews, salonized, trustpilot, bekende opleidingen etc. 

Unique Selling Point (USP)

Wat maakt jouw dienst of product uniek ten op zichtte van andere in de markt. Dat is jouw unieke verkoop punt.

Maak hier goed gebruik van cijfers zoals; 500+ mensen geholpen met *unieke methode*. Dit maakt jou niet alleen uniek, maar wekt ook vertrouwen op door cijfers te gebruiken.

Ook hier raad ik weer aan om de hulp van vrienden, bekenden, maar ook je eigen klanten in te schakelen. Zei kunnen jou meestal perfect vertellen waarom ze voor jou hebben gekozen of waarom ze voor jou zouden kiezen in het geval van vrienden of kennissen.

Dus nog even opgesomd hoe jij meer betalende klanten uit je website gaat halen

Samen aan de slag met jouw online groei?

Plan een vrijblijvende kennismaking in om te kijken wat er mogelijk is